• Brightspace tips & tricks

10 tips & tricks voor Brightspace

  1. Gebruik Announcements om studenten op de hoogte te houden van (nieuwe) activiteiten in Brightspace.
  2. Wees duidelijk waar studenten vragen kunnen stellen/antwoorden kunnen vinden, vooral met extra communicatiemiddelen als forums en FAQ.
  3. Zorg ervoor dat cursusinformatie op Brightspace overeenkomt met de studiehandleiding en de studiegids, of verwijs (hyperlink) ernaar.
  4. Stel startdata in voor materiaal of modules die niet direct relevant zijn, zodat het op een later tijdstip verschijnt. Zo laat je studenten niet verdrinken in informatie.
  5. Beloon activiteit van je studenten door ze te waarderen met een positieve Announcement, of een Award, als ze (bijvoorbeeld) aan een discussie hebben bijgedragen.
  6. Ga langs bij je collega’s die al ervaring hebben met Brightspace en stel je vragen bij de experts binnen de faculteit.
  7. Begin met kiezen voor een module indeling, in weken, op onderwerp, op werkvorm, etc.
  8. Gebruik ‘replace strings’ in je announcements om de boodschap te personaliseren.
  9. Geef aanwijzingen en tips hoe een student zijn studieresultaat kan verbeteren (bij een fout antwoord op een quizvraag aangeven waar het juiste antwoord in de course kan worden gevonden)
  10. Spellingcheck gedaan? Doe ook de ingebouwde accessibility check.

Nieuwe tips & tricks zullen snel volgen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Creative Commons License

Gerelateerde documenten:

© Onderwijs – Onderzoek FG & FBSV 2020